Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 196 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169
Groove Pizza is a playful tool for creating grooves using math concepts like shapes, angles, and patterns. Start working with one of the special pizza presets and add/remove toppings to adjust the groove, or click on the Shape Pizza tab and drag various shapes onto the big circle to play and explore math-inspired grooves. Share your creation on social media, or continue your groove over at the online digital audio workstation at Soundtrap.com.
Při sledování historických filmů občas zažíváme pocit, že naši předkové byli stejní jako my. Mnohem důležitější je ale zdůrazňovat, jak bývaly různé historické etapy až nepříjemně odcizené našemu myšlení a hodnotám.
And college students are developing the weapons, quickly building tools that identify AI-generated text—and tools to evade detection.
Some notes about the UK air traffic control meltdown
This is an extension to Sunday's entry about Hosono-tinged 80s Japanese pop; in a late comment, Mario Campos said I should have included Jun Togawa , the extraordinary, zany 80s diva who's like Catherine Ringer from Les Rita Mitsouko, Cindy Lauper, Nina Hagen, Hanayo and Bjork all rolled into one.…
Engineers don't have a daily ritual that reminds us why we got into the field. Without a ritual, the drudgery creeps closer and the vision of the monastery recedes.
Hey There! My name is Vega, and I’m glad you’re here! I know there are plenty of tutorials and ways to learn online, be it on YouTube, SkillShare, or online classes provided for free by various universities. The difference here is I’ve tried to cut out the boring parts, make things a bit more entertaining than a textbook, and drenched the content in my own personal opinion that has been built up by my experiences.
turns out I like bitmap fonts. Contribute to robhagemans/hoard-of-bitfonts development by creating an account on GitHub.
In recent days, there has been a peculiar "trend" of emergency stopping of trains using radio-stop signals. Not for the first time and probably not for the last, but this time the situation is interesting in that there is an ongoing war abroad, and various politicians are trying to "connect" themselves to these actions with their speeches, often speaking untruthfully. So, let's see what the reality is. I just woke up from hibernation... What actually happened? In the past few days, "someone" maliciously caused…
Soon after Russian troops invaded Ukraine in February 2022, sensors in the Chernobyl Exclusion Zone reported radiation spikes. A researcher now believes he’s found evidence the data was manipulated.
Accessible Palette is an app for building color systems with consistent lightness and predictable contrast ratios across color levels.
Mark Fisher kdysi napsal úvahu, že v popkultuře se neobjevuje nic nového (a zajímavého) a že se stále recyklují ty samé (převážně hudební) motivy.
Nic není dál od pravdy! Nové (zajímavé) hudby vzniká obří množství, akorát se radikálně změnil způsob její distribuce (čti: dnes hudbu nedistribuujou nahrávací společnosti a velká centralizovaná média, ale decentralizovaný internet).
Myslím, že ta samá věc má dopad i na subkultury:
1) vznikají nové subkultury, akorát jsou příliš malé na všimnutí (protože "žánr" nebo kapela má v Praze třeba jen 10 fanoušků)
2) často nejsou na jednom místě - fanoušci určité kapely jsou roztroušeni po republice, na koncert se klidně sjedou, ale jinak nemají moc důvod, protože se nazvájem ani neznají
3) vznikají mikrožánry (dungeon synth, vaporwave, barber beats, lo-fi hip hop, hyperpop, "o co se to sakra snaží Bert and Friends", "dechno" ve stylu Too Many Zoos) - hodně specificky znějící žánry, které ale postrádají všechny znaky žánru (např. nemají na žánr navázanou módu nebo jejich interpreti nikdy nekoncertují živě)
4) je dost kapel, které nejsou žánrově vyhraněny (tj. mají písně více různých žánrů, případně žánry různě mixují), myslím že to samé jde říct i o fanoušcích (tady teda mluvím za sebe osobně)
5) (zvlášť v elektronické hudbě) je velmi snadné mít širokou paletu zvuků, tudíž je celkem těžké mít specifický zvuk (kapely, žánru)
6) zatímco produkce (a distribuce) hudby je dnes levná a relativně snadná (čti: týpek s notebookem zvládne na co by před třiceti lety bylo potřeba studio a fabrika na desky), propagace je pořád drahá a pracná (buď to znamená objíždět koncerty, což je pracný a organizačně náročný, nebo utrácet peníze za propagaci)
7) je velká konkurence a to i ze strany 30 let staré zapadlé hudby (čti: proč bych poslouchal něco soudobýho, když někdo na internetu vyhrabal nějakou naprostou pecku z Holandska roku 1986)
Meta recently conceded that in-app behavioral advertising in the EU can no longer be opt-in by default, marking the end of an era. The regulators won, at least for now.
Running jitsi on a Raspberry Pi
The ads are a window into a blatantly illegal underground economy that Meta is not only failing to moderate, but is actively profiting from and injecting into users’ feeds.
▼ see more... ▼