slovodne 25.1.2023 20:54:48

volby / Tříkrálová / Český Brod / bytové divadlo / Karkulka

(záznam pro 1.1.-8.1.2023)

předsevzetí (se zvyšující se obtížností):
1) cvičit na piáno
2) zapisovat si útržky básní, co mě napadají
3) sestříhat nesestříhaná videa
4) naučit se konečně pájet sakra už
5) když se rozšoupnu, tak konečně vydat tu knihu, co mám rozdělanou

- první (moje) nahrávka roku
- odehráli jsme Tříkrálovou i s novými posilami

+ Středula to položil, lokální ODSka tady jede veletoče ohledně místního referenda a malý děti si hrajou na válku na Ukrajině... fakin den tohleto

+ I can't stop the loneliness vyjadřuje mou náladu jako jen máloco

(záznam pro 9.1-15.1.2023)

- v Út jsem viděl film Běžná setkání a besedu se scénáristkou, potom jsem potkal Mery a Mezeru
- ve St jsem natočil video z nahrávacího studia
- v Pá začaly volby a tak jsem odvysílal předvolební speciál
- byli tu M & D
- o víkendu jsem navštívil Český Brod (respektive babičku v nemocnici)

+ do Lutzerathu posíláme zástupcům uhelného průmyslu tuhle techno hitovku

(záznam pro 16.1-22.1.2023)

- v Út jsem byl na uvedení antologie Toto je můj coming out
- (taky jsem ten den zaspal)
- na to konto ve St na představení Dokonalost bytového divadla u Soni
- tím jsem si pro zbytek týdne vyplýtval lžíce
- o víkendu jsme hráli Karkulku, byl jsem v budce a X přišel nadrátovanej
- rozkoukal jsem film Muži v Říji

 + několik týdnů probíhá naprostý volební peklo

slovodne 25.1.2023 20:52:12

ŠKOLA JÍ VZALA POHLAVÍ (A JINÉ PODOBNÉ ČLÁNKY)

Je před volbami. To znamená čas, kdy politické debaty jen kvetou a vítr rozfoukává jejich pyl po celé Kotlince. No a my alergici na politické debaty se pomalu dusíme...

Shodou okolností jsem se dostal na uvedení sbírky "Toto je môj coming out", které se doslova odehrávalo ve sklepním prostoru pod gay barem. To znamenalo nutně jedinou věc - musel jsem pak zcela zákonitě zaplést do diskuze o genderových otázkách. Diskuze to naštěstí nebyla nijak zlá, přesto jsem si u ní položil otázku, proč i poměrně liberální lidi občas přijdou s názorem, že "se to s tím genderem dneska už nějak přehání".

Odpověď mi dnes naservírovaly Novinky přimo na stříbrném podnose - vydaly článek s titulkem "Škola jí vzala pohlaví. Britka se náhodou dozvěděla o sociální tranzici 14leté dcery". 

Jako autora povídky "Vysoké umění nízkého titulku" mě samozřejmě zaujal titulek. Novinky v něm předvádí dnes už klasickou titulkářskou figuru, kterou bych nazval mikýřovským obratem "akorát, že vůbec" - když si totiž dáte tu práci a článek si rozkliknete, hned o pár odstavců níže nalezenete podnadpis, který hlavní nadpis článku tak trochu popírá - "Projevila přání a my jí vyhověli". Čili to nebyla to škola, kdo by někomu "vzal pohlaví". Škola pouze vyhověla žádosti zmíněné dívky, aby byla oslovována genderově neutrálně.

Článek je samozřejmě odvar z odvaru, takže informační hodnota se ztratila někde po cestě, ale i tak si lze všimnout pár věcí:

- matka se o tranzici dcery dozvěděla postranním kanálem, což naznačuje, že dcera matce v této otázce z nějakých důvodů nedůvěřovala
- pak je samozřejmě otázka, zda je v podobných případech nedůvěra vůči rodičům spíš typická či netypická (a proč tomu tak je)
- matka v článku vysloveně zmiňuje svou obavu, že by tranzice mohla poškodit dceřino duševní zdraví. To ale vůbec neodpovídá tomu, proč se tranzice (jako velmi komplikovaný proces) vlastně dělají - "cíl hry" je naopak to, aby na tom člověk po tranzici byl psychicky líp, protože jeho "vnitřní nastavení" už odpovídá tomu vnějšímu.
- článek zmiňuje jakousi organizaci, která se podobnými případy zabývá, ale nepíše její jméno (takže už se nedovíme, zda to nejsou např. "Katolíci proti tranzici")
- původní článek otisknul bulvární deník Daily Mail
- ale Novinky samozřejmě na ten původní článek ani neodkazujou, asi aby jim někdo nereklamoval překlad (nebo spíš převyprávění)

Hlavní problém takovýhle článků ale spočívá v něčem jiném - z povahy věci je totiž nejde psát moc objektivně. Jelikož se jedná o dítě, nemůžete moc dělat takovou tu klasickou věc - totiž obejít všechny zúčastněné a chtít po nich nějaké názory. Zůstává tak tedy článek, který je psán především z pohledu matky. To je samozřejmě taky důležitý pohled na věc, ale je to jen jedna ze zúčastněných.

Když tomu přičteme tu prasárnu s titulkem, dělanou zřejmě za účelem čirého clickbaitu ("Škola jí vzala pohlaví" zní podstatně emotivněji než například "Spolužáci se o tranzici dívky dozvěděli dřív než její rodiče"), máme docela zaděláno na problém. 

Už tak dost zpolitizované téma se dále ředí především dojmy redaktorů, v tomto případě dost možná i redaktorů z agentury Jedna Paní Povídala a nebulvární alternativa k tomuto tématu pravděpodobně neexistuje.

PS: pozornější čtenáři si možná všimli, že si "hlavní hrdinka" tohoto článku přála, aby jí oslovovali genderově neutrálně, zatímco já tu o ní píšu zatvrzele v ženském rodě. Jsem si vědom tohoto svého přešlapu. Bohužel čeština ještě nemá ustálenou formu pro neutrální rod (obdobu anglického "singular they") a pro lepší srozumitelnost jsem se rozhodl vyhnout "roubíčkovskému onikání", střednímu rodu, hvězdičkám i různým "genderově vyhýbavým konstrukcím".

(zveřejněno 19. ledna)

slovodne 25.1.2023 20:51:36

"NATO BY SE MĚLO ZMĚNIT Z OBRANNÉHO PAKTU NA ÚTOČNÝ"

aneb BABIŠ JAKO JESTŘÁB, BUBÁK A KOROUHVIČKA

Čekal jsem, že druhé kolo prezidentské volby bude hnus, ale nečekal jsem, že to půjde takhle rychle. Babiš totiž začal útočit už ve chvíli, kdy se ho novináři ptali, co říká na výsledky voleb. A v tu chvíli už se taky asi tiskly billboardy, které nepřímo naznačovaly, že nás generál zatáhne do války...

Neskončila ani Neděle a já už se stihl pohádat s jedním příbuzným. Příbuzný je starý hipík a tak mu byl generál Pavel od začátku nesympatický. To bych ještě celkem chápal, ale vytočilo mě, když prohlásil, že bude teda radši volit toho Babiše, protože je na rozdíl od generála "pro mír". Vysvětloval jsem mu, že Babiš je především populista, tudíž, kdyby lidi chtěli válku, tak jí bez problémů slíbí.

No to jsem ještě netušil, že to Babiš už v minulosti skutečně sliboval! Nebo přesněji řečeno - v roce 2017 řekl něco, co by se po vytržení z kontextu dalo brát jako nabídka války. Konkrétně v knize O čem sním, když náhodou spím se v kapitole Sen o bezpečí na straně 258 (uprostřed dole) doslova píše (pro větší účinek čtěte Babišovým hlasem): "NATO by se mělo změnit z obranného paktu na útočný." 

Tyvole! No tak tohle je jestřáb, že by i zástupci NATO koukali!

Nebo respektive byl by to jestřáb, kdybych si nepřečetl ten kontext okolo. Babiš tady totiž nepíše ani tolik o útočení na jiné státy jako spíš o boji proti převaděčům uprchlíků. V té době totiž ještě společností rezonovala uprchlická krize a řádil Islámský stát, který sice už byl v úpadku, ale na závěrečnou ofenzivu (která ho měla vymazat z mapy světa) ještě čekal.

Babišova kniha je též z dnešního pohledu zajímavá v tom, jak z tehdejšího úhlu pohledu pojmenovává některé problémy, kterým dnes čelíme. Jen tak mimochodem předpovídá "epidemie a nové škůdce" (v sekci "Změna přírodních podmínek") a výslovně doporučuje "šikovné IT specialisty z Ukrajiny" jako "kvalifikované lidi z našeho civilizačního okruhu" (asi jako alternativu k jiným uprchlíkům). Dále Babiš z roku 2017 působí překvapivě proevropsky, dokonce v jednu chvíli píše o budoucí společné Evropské armádě.

Je samozřejmě velká otázka, zda je přeměna NATO na útočný pakt Babišova vlastní myšlenka. O knize se dobře ví, že ji nejspíš napsal nějaký ghostwriter - snad Prchal nebo možná celý tým Prchalů. Nicméně já se domnívám, že v tomto případě je to asi spíš Babišova originální myšlenka, kterou jen Prchal zasadil do kontextu. Jednak je příliš kostrbatá a ostrá na pouhý výplod PR týmu (hej - i originální náckové se nejdřív jakoby bránili), za druhé tu samou věc Babiš zřejmě řekl už v minulosti (a kritici mu to vytýkali - jak se píše na straně 261 jeho knihy). Tak jako tak, prokazatelně to řekl např. v rozhovoru pro slovenský portál Euroactiv na počátku roku 2017.

Babiš není jestřáb. Ale není to ani diplomat (to z kandidátů byl Pavel Fišer). Je spíš taková korouhvička, která se otáčí tam, kam zrovna veřejné mínění fouká.

Nejlepší důkaz o tom dodává samotná Babišova kniha. Na samotném konci knihy, se totiž čtenářů ptá: "A o čem sníte vy? Napište mi na wéwéwé chcemelepsicesko cézet, rád si to přečtu." Když si pak stránku otevřete, je Babiš ještě o stupeň zvědavější: "Napište mi, o čem sníte.  Napište, z čeho máte strach."

Nepiště mu to. Bude vás tím pak strašit.

(napsáno 16. ledna)

slovodne 25.1.2023 20:50:48

GENDEROVÝ ROZMĚR AUTENTICITY? NIKOLIV, NA VINĚ JSOU BÉČKOVÉ FILMY

Na Alarmu vyšel článek o tom, že Danuše Nerudová nepůsobí tak autenticky, protože na ženy jsou nároky na autenticitu vyšší, respektive ženská autenticita funguje trochu jinak. Nechci mansplainovat, ale měl bych trochu jiné vysvětlení: Můžou za to béčkové filmy.

Kdybyste si měli vybrat, koho budete parodovat - profesorku ekonomie nebo generála ve výslužbě? No, samozřejmě, že generála. Pro lidi, co nechodili na VŠE je to mnohem jednodušší role. Všichni tak nějak tušíme, jak má voják ve výslužbě vypadat, protože už jsme ho už mockrát viděli v nějakém filmu. Stačí se tvářit ultradrsně a občas hodit nějakou suchou hlášku jako Bruce Willis.

Dobrý příklad je už jedna z prvních reklam generála Pavla - nese na ní kládu na rameni, jako by parodoval legendární příchod ex-plukovníka Johna Matrixe ve filmu Komando. Vypadá to sice jako reklama na Hornbach, ale na dost lidí to působí autenticky, protože jsou to právě filmy, odkud si neseme představu o tom, jak má vojenský veterán vypadat.

Armáda je prostě pro film mnohem záživnější prostředí. Oproti tomu doslova nevím o jediném filmu, jehož hrdina byl ekonom.

(zveřejněno 10. ledna)

slovodne 25.1.2023 20:50:22

JAK MI TO NEULEHČUJE PETR PAVEL

Jak už napsalo několik lidí, prezidentské volby budou (jako již tradičně) o volbě menšího zla. Jenže jednotliví kandidáti mi to FAKT neulehčujou, proto jsem se rozhodl popsat čím, aby se z toho mohli poučit. Prvním na řadě je Petr Pavel.

YouTube si totiž z nějakého důvodu řekl, že bych měl volit Petra Pavla a tak mi přibližně před každým pátým videem cpe jeho reklamy. Chci si pustit japonský City Pop z osmdesátek a místo toho zní: "Petr Pavel není jen válečný hrdina ale i...", chci si pustit video o nějakých starých počítačích z východního bloku a místo toho mi Zdeněk Svěrák vysvětluje, že je Pavel i dobrej diplomat. Tyvole! Mě to fakt nezajímá!

Nevím, jestli na mě jenom zacílili nebo dostali nějakou množstevní slevu na reklamy, ale zobrazuje se mi to přibližně stejně často jako Honza z Inicia nebo "byl jedním z nejlepších inženýrů společnosti Google" nechvalně proslulého kryptoscammera "Vasya Dimitrov 1966". A štve mě to přibližně stejně. Už jsem doslova použil jednu Pavlovu reklamu jako základ pro parodii (viz v komentářích níže).

Pavlovy reklamy jsou dost kýčovitý, hrajou na emoce a snaží se zvyšovat si důvěryhodnost použitím celebrit. Nevím jak to působí na Průměrného Spotřebitele, ale na mě to působí přesně naopak, než to Zadavatel chce. To je na tom totiž ta nejvíc paradoxní věc - reklama mi vnucuje názory, které už v podstatě mám, ale tím vnucováním mi je vlastně znechucuje.

Týpek se podílel na záchraně zablokované francouzské jednotky před naštvanými Srby a Chorvaty během války v Jugoslávii? Respekt, dobrá práce! Čtyři roky dělal druhýho největšího hlavouna v NATO? Fajn, aspoň umí pořádně anglicky a má zkušenosti s jednáním na nejvyšší mezinárodní úrovni, což je vlastně přesně to, co bych od prezidenta tak nějak očekával. Zdolá horolezeckou stěnu poslepu za jednu minutu a s prstem v nose? Výborně, taky bych chtěl mít v jeho věku takovou fyzičku! 

Ale ty reklamy... Političtí marketéři si totiž zjevně myslí, že Průměrnej Spotřebitel je úplnej pitomec, co si nedokáže nic vygooglit, nechá se zmanipulovat dramatickým hudebním podkresem a dá na to, co mu v televizi řekně Zdeněk Svěrák nebo nějaká jiná celebrita. Do toho přidejte ještě naprostej cringefest, který předvádí boomer twitter pod hashtagem teamflanel a dílo zkázy je pak dokonáno.

Nicméně, je nutné podotknout, že podobně se do nohy  kampaní střílí i ostatní kandidáti. Kromě Janečka teda - tomu totiž reklamy zjevně dodávali nějací surrealisti.
(zveřejněno 9. ledna)

slovodne 25.1.2023 20:49:30

VÝVOJ PRŮMYSLU PO ROCE 89 NA PŘÍKLADU ELEKTRICKÝCH VARHAN

Poslechl jsem si projev prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty a rád bych k němu něco dodal. Bašta v něm totiž popisuje mimo jiné věc, o kterou se dlouhodobě zajímám a troufám si tvrdit, že už o ní něco vím - a tou je historický vývoj českého průmyslu, zde konkrétně po roce 1989.

Bašta to nepodává nijak originálně. Tvrzení, že jsme po roce 1989 přišli o většinu výrobních a výzkumné kapacit není nikterak nové a je nutno zdůraznit, že není ani zas tak úplně mimo. Český průmysl (a na něj navázaný výzkum a vývoj) totiž po roce 1989 skutečně prošel obrovskou transformací - mnohé obří továrny zcela zanikly, jiné pohltily zahraniční koncerny, na místě dalších vyrostly montovny, ve kterých teď "české výrobky" vyrábí zahraniční dělníci. To všechno je vlastně pravda, ale když se říká A, je nutné říci i B. No a to béčko bych rád demonstroval na příkladu československých elektrických varhan, respektive historii výroby syntezátorů v České republice.

Moje československé varhany (typ HT-37-D) vyrobila Hořovická továrna Delicia přibližně v půli osmdesátých let. Tento tradiční (a dodnes existující, byť transformovaný) výrobce harmonik měl za socialismu jako vedlejší produktovou řadu právě elektrické varhany, které se v Hořovicích vyráběly od začátku let šedesátých do začátku devadesátek. Ačkoliv dnešním pohledem vypadají moje varhany poněkud zastarale, ve své době se naopak jednalo o dobrou ukázku schopností československého průmyslu. Srdce těchto varhan (respektive tónový generátor) totiž tvoří v Československu vyrobený čip MHB208, který na malém kousku silikonu obsahuje veškerou elektroniku nutnou k obsluze klávesnice varhan a (polyfonickému) generování jednotlivých tónů. Zbytek elektroniky jsou pak jen jednoduché filtrovací obvody a parafonická obálka - nic co by nezvládl zkušenější bastlíř (doslova - koupil jsem si dva zmíněné čipy a někdy v budoucnu si chci postavit vlastní varhany).

No a teď přijde ta odvrácená strana - zmíněný čip je totiž jen licencovaná kopie obdobného čipu italského výrobce. Ten byl ve své době celkem přelomovým vynálezem, neboť umožnil elektroniku varhan výrazně zjednodušit a ušetřit tak mnoho drátů a součástek. Nicméně ta doba, kdy to byl výkřik techniky, byla tak pět let zpátky - v době kdy v Hořovicích vyrobili moje varhany, už Japonci do světa chrlili legendární syntezátor DX7 a všechny ty osmdesátkové Casio a Yamaha samohrajky. Není tedy divu, že když se v devadesátkách otevřel náš trh zahraniční konkurenci, nemohla Delicia se svými klávesami vůbec konkurovat (a to ani když spojila síly s italským Soltonem) - cokoliv zahraničního bylo prostě schopnější.

A tak výroba elektronických varhan a jiných syntezátorů v Československu v podstatě zanikla, ale ne navždy. Vím totiž minimálně o dvou firmách, které tu něco podobného v současnosti dělají:

První z nich je brněnská Bastl Instruments, která z party kamarádů vyrábějících si kutilským způsobem synťáky vyrostla v malou, ale celkem schopnou firmu, která je ve svém oboru (např. mezi synťákovými youtubery) celkem povědomé jméno. Měl jsem od nich jednu drum krabičku, kterou jsem koupil z druhé ruky a pak zase prodal, protože se mi nehodila do mého setupu.

Druhou je naopak docela neznáná pražská firma nazvaná Beetlecrab s.r.o., která vyvinula a prodává originálně pojatý Vector synth, který též vzbudil zájem synťákových youtuberů. O tom, jak moc úspěšný projekt to je, ale nevím zhola nic a vzhledem k tomu, že to stojí 27 000 Kč, tak si jejich výrobek ani nehodlám pořídit.

Obě firmy mají několik společných věcí - cílí na celkem úzký segment trhu, proto jsou běžnému spotřebiteli prakticky neznámé. Obě firmy mají vývoj v České republice, oproti tomu výroba do velké míry outsorcovaná, protože na poli elektroniky to dnes asi ani jinak nejde (čti: bez Číny si neškrtneš). Ano, jedná se o naprosto marginální až bezvýznamný výsek českého průmyslu, nicméně myslím, že je to dobrá ilustrace toho, že jsme pořád schopní vyvíjet a vyrábět věci, které obstojí na světovém trhu.

Druhá zmiňovaná firma je pak i dobrou ilustrací toho, proč si to nemyslíme - když se totiž podíváte na stránky Vector synthu, tak by vás ani nemuselo napadnout, že se jedná o český výrobek. Stránky ani nemají českou verzi, nikde se nepíše o tom, kdo to vyvinul a vyrobil. Jedinou stopou je adresa v Praze (a ujištění v české synťákové facebookové skupině, že autoři Vectoru jsou mezi námi 😃).

Vlastenci podávají vývoj českého průmyslu po roce 1989 jako jednoznačný úpadek. Ale není to pravda - realita současného globalizovaného světa je mnohem složitejší. Českému průmyslu se daří celkem dobře, akorát prostě funguje úplně jinak než fungoval před rokem 1989.

A mimochodem - tohle vývoj není nějaká česká specialita. Například v již zmíněné Itálii měli též rozvinutou výrobu syntezátorů, která v podstatě zanikla, aby po letech povstala v nové podobě. Důkazem budiž (v Itálii vyvinutý a v Tunisku vyrobený) UNOSynth, který též vlastním a bydlí v šuplíku pod varhanama.

Dodatek: uplynuly čtyři hodiny a já jsem v synťákové skupině objevil další malou českou firmu, co vyrábí výbavu pro muzikanty. Opět byste nepoznali, že jsou to Češi.

* * *

Zdroje a další odkazy:

- Podrobnější popis historie Delicie -
https://czechkeys.blogspot.com/.../harmonika-horovice...
-
Podrobnější popis mých varhan -
https://czechkeys.blogspot.com/.../delicia-ht-37-d-video...
-
Československý čip MHB208 -
https://dsmcz.com/.../5733-single-chip-polyphonic-organ...
-
Postavte si vlastní varhany (v roce 1981) -
http://www.muzines.co.uk/articles/the-matinee-organ/2560
-
Firma Bastl Instruments -
https://www.e15.cz/.../kdyz-se-zamerite-na-uzky-vysek...
-
Stránky Vector synthu -
https://www.vectorsynth.com/

(zveřejněno 6. ledna)


severak 19.1.2023 00:31:12

Když uši slyší, co slyšet chtějí. Babišův údajný výrok pohledem forenzního fonetika - Lupa.cz

Fonetická analýza dokáže odhalit, co bylo řečeno i na poměrně nekvalitní nahrávce. Někdy je správné určení obsahu promluvy otázkou téměř života a smrti.


severak 17.1.2023 01:11:51

The tragedy of the commons is a false and dangerous myth | Aeon Essays

Far from being profoundly destructive, we humans have deep capacities for sharing resources with generosity and foresight


severak 17.1.2023 01:03:02

The End of Burning

For millions of years, fire was our main form of energy. With renewables, it comes to an end


severak 16.1.2023 17:22:26

„Já říkám jen pravdu.“ Babiš proměnil tiskovou konferenci v ohňostroj výmyslů. Ověřili jsme je

Já chci říct, že jsem slíbil, že povedu kampaň slušně. A taky jsem ji vedl slušně.


severak 16.1.2023 09:50:27

Jak tvořit systematické barvy pro digitální produkty - Blog | Jiří Chlebus

from https://blog.jirichlebus.cz/2019/11/18/jak-tvorit-systematicke-barvy-pro-digitalni-produkty/


severak 10.1.2023 18:04:11

Rjalker: Here’s how to make The Murderbot Diaries 80% less casually transphobic, for each book and short story published so far as of 11/21/22

This post is literally just me picking out a section from each book and adding in things to explicitly establish Murderbot’s pronouns, normalize the characters asking eachother what their pronouns are/listing them in their fucking brainchip social media profiles, and maybe even more importantly, making it so that sex is not equated with gender.Murderbot and all the other bots and constructs so far being agender because they’re all robots (shut up if you’re going to argue semantics) who don’t have genitals is transphobic.


severak 10.1.2023 11:01:04

Yamaha Tenori-on

The Yamaha Tenori-on is an electronic musical instrument designed and created by the Japanese artist Toshio Iwai and Yu Nishibori of the Music and Human Interface Group at the Yamaha Center for Advanced Sound Technology. Description The Tenori-on consists of a hand-held screen in which a sixteen-by-sixteen grid of LED switches are held within a magnesium plastic frame. Any of these switches may be activated in a number of different ways to create sounds. Two built-in speakers are located on the top of the frame, as well as a dial and buttons that control the type of sound and beats per minute produced. There are two versions of the device available. The original TNR-W (Tenori-On White) features a magnesium frame, 256 rear panel LEDs and can run on batteries whilst the more affordable TNR-O (Tenori-On Orange) features a white plastic frame, has no rear LEDs and does not take batteries. The modes and sound sets in these instruments are the same. Both devices have an LCD screen on the bottom edge of the frame. Using the connection function, it is possible to play a synchronized session, or to send and receive songs...



slovodne 6.1.2023 22:25:37

sníh / Kumšt / Vánoce / vysílání / úklid

(záznam pro 12.12-18.12)

- fakin sněžilo
- v Pá jsem jel na Vánoční besídku u Rafa

(záznam pro 19.12-25.12)

- v Po jsem byl na premiéře dokumentu, co natočila Mon
- v Út jsem byl na návštěvě u S.
- ve Čt jsem byl na Kumšt live
- v Pá se mi udělalo blbě a tak jsem Štědrý den a přilehlý víkend prostonal
- před Vánoci sníh pochopitelně roztál

(záznam pro 26.12-1.1)

- ve St jsem zjistil, že 
- v Pá bylo zkušební vysílání, bohužel selhala technika a mikrofon nemikrofonoval
- v So večer jsem odvysílal Originální československé hity
- v Ne jsem zahájil nový rok menším generálním úklidem

+ sleduju videa z japonských domácností: prach je z tajfunu, který otřásl domem, ale nezbořil ho
tohle bude nově moje oficiální výmluva na prach

severak 1.1.2023 01:18:33

Draw SVG rope using JavaScript

This is an interactive article. To fully experience it, you'll need to turn JavaScript on. Today, I'll take you through the process I came up with …


severak 22.12.2022 10:29:14

Why the super rich are inevitable

Why some mathematicians argue the economy is designed to create a few super rich people – unless we stop it.


severak 21.12.2022 11:37:26

College-Educated Professionals Are Capitalism’s Useful Idiots

How I got co-opted into helping the rich prevail at the expense of everybody else


severak 20.12.2022 14:33:52

How to draw ugly lines really fast

Beyond textbook Bresenham Introduction Every now and then (don't ask) I have to yet again write a subpixel-accurate but NOT antialiased line drawer....


severak 17.12.2022 22:46:27

The internet wants to be fragmented

Throwing the whole world into a single room together doesn't work.


severak 14.12.2022 10:13:10

How to buy a social network, with Tumblr CEO Matt Mullenweg

Matt Mullenweg explains the myriad challenges now being faced by Elon Musk.


slovodne 11.12.2022 18:14:04

Jun Togawa / mosty / Poezie Vole / Český Hvozd / Gitlab / Dios

(záznam pro týden 21.11.-27.11)

- objevil jsem Jun Togawa
- v rámci debaty o novém výtoňském mostu jsem sestříhal video o nových mostech v Čelákovicích a Nymburce
+ veřejně prohlašuju, že moje politické názory ohledně války a naší vlády jsou současné:  Navrhuju nahradit lidskou civilizaci rostlinami. Zvýšíme obsah kyslíku v atmosféře a umožníme vývoj obřích hmyzů. Svět potřebuje veliký čmeláky.

(záznam pro týden 28.11.-4.12)

- v Penny začali hrát koledy
- Út: program na večer: vyplňování dotazníku o klimatické úzkosti a nabírání sil posloucháním divných coverů na youtubu
- v So jsem debugoval AudioParam ve Firefoxu (bez úspěchu)
- večer jsem si psal s XXX (měla depku)
- v Ne jsem byl na festivalu Poezie vole . Potkal jsem tam Štilera, Rezavou Karolínu, 
- potom bylo slavnostní zahájení Českého Hvozdu

+ pod normálním youtubem je ještě jeden, kde lidi hrajou na varhany taneční hity konce 90tých let

(záznam pro týden 5.12.-11.12.)

- v Út Dan nainstaloval nový Gitlab
- největší úspěch bylo, že jsem ve Čt odevzdal bundu na opravu švadleně
- v Pá večer vypadl proud
- v So a Ne jsme vyklízeli špajz
- v So večer jsem viděl derniéru představení Dios (Rodinné divadlo dle Ladislava Klímy)

+ odpočívám sledováním železniční cesty po japonském regionu Fukouka

slovodne 11.12.2022 18:13:01

PUSŤTE UMYVADLO DOVNITŘ!

Nemám úplně jasno v tom, jak si mám vykládat Muskovo převzetí Twitteru. Ale jednu věc vím jistě:

Stejně jako Covid ukázal, že je možný dělat celospolečenský změny relativně rychle, ukázal nám exodus na Mastodon, že sociální sítě nemusí být jen korporátní hellhole.

severak 8.12.2022 10:13:11

I wrote a story for a friend

In which I liberate the ending to Minecraft from Microsoft… and give it to you.




severak 5.12.2022 09:27:44

BANGKOK BRUTALISM - art4d

from https://art4d.com/2016/07/bangkok-brutalism


severak 30.11.2022 11:45:09

Three Months of Insurrection

In the following timeline and interview, an anarchist collective in Hong Kong presents a complete overview of the months-long uprising, reviewing its achievements, identifying its limits, celebrati...


severak 28.11.2022 15:58:19

FFmpeg - Ultimate Guide | IMG.LY Blog

This guide covers the ins and outs of FFmpeg starting with fundamental concepts and moving to media transcoding and video and audio processing providing practical examples along the way.


see more...

login