Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 196 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169
Atlas Kolejowy Polski, Czech i Słowacji / Atlas Drah Polska, Česka a Slovenska - Historia Linii Kolejowych / Historie Železničních Tratí
This is a complete rewrite of my posting on Griffith Junction. Thanks to Wayne Hudak, I recently learned the tower was east of Broad Stree...
Jack the Baboon Once Served as a Railway Employee for 9 Years and Didn’t Commit a Single Mistake
from https://www.ststworld.com/jack-the-baboon/
Author: Iván Rivera works as an engineer in innovation projects for railroads Twelve years have passed since the world record for rail speed was set. … Read more
Jízda na stanovišti strojvedoucího jednotky řady 451.
from https://www.youtube.com/watch?v=jA7VxJuZCZY
Iceland does not have a public railway system. There have been three small railways, but none became part of the public transport network. The main reasons for the lack of railways are the small population, competition with automobile traffic, and the harsh environment. Proposals for railways in Iceland began in the early 1900s, with a proposed line between Reykjavík and Selfoss but these were abandoned. In the 2000s there were new proposals for both a light railway system in the Capital Region and an airport rail link to Keflavík. Reykjavík Harbour Railway The track network Probably the most well-known Icelandic rail project, the Reykjavík Harbour Railway, of 900 mm (2 ft 11 7⁄16 in) narrow gauge, operated from 1913 until 1928 for the construction of the harbour breakwaters. The railway operated from a quarry outside the city, Öskjuhlíð, from which it ran a short distance to a junction, passing loop, and sidings. This junction was located just...
Železniční trať 144 Loket předměstí směr Horní Slavkov jaro 2017
from https://www.youtube.com/watch?v=rHguiQ0_Kzk
Jelikož žijeme v České republice a ne ve Švýcarsku, čeká na vás v každém kraji jiná mobilní aplikace, tucet různých tarifů a výjimek z tarifů.
Kontakt: cert.007@seznam.cz Navštivte také: Na biciklu po Blog.cz - Stačí otevřít a budeš v obraze.
From 1896 until the 1930s, showmen would travel the country staging wrecks at state fairs.
Rok na kolejích: jak jsem se stal vlakovým nomádem
from https://blog.pavelovesny.cz/rok-ve-vlaku/
Liberec – Barcelona vlakem a s dětmi. Cesta za rychlostí 320 km/h na vlastní kůži
from https://zdopravy.cz/liberec-barcelona-vlakem-a-s-detmi-cesta-za-320-km-h-na-vlastni-kuzi-10867/
A guide to the Paris-Moscow Express train, with train times, fares, how to buy tickets and photos of what the train is like.
Lídr KLDR Kim Čong-un se do Hanoje, kde se setká s Donaldem Trumpem, vydal ikonickým obrněným vlakem. Stejný byl i v Československu.
A seemingly silly gesture is done for the sake of safety.
Modrá zábradlí aneb zdravý rozum na české železnici
from http://dopravni.net/zeleznice/19942/modra-zabradli-aneb-zdravy-rozum-na-ceske-zeleznici/
Славутич - Семиходы. Вид из кабины машиниста. Полная версия
from https://www.youtube.com/watch?v=7Hl8Qx3-F9Q
В кабине машиниста в Чернобыльскую Зону. Сталк с МШ / In machinist cabin to Chernobyl zone
from https://www.youtube.com/watch?v=ZffxBF3qEU0
Ačkoliv se to ještě před pár měsíci zdálo jako naprostá utopie (vysněná, fantastická představa, nereálný plán – například jako vlak na Letiště Václava Havla), i v Praze se čas od času stane zázrak. Já za něj považuji příslib nového vedení města, které se plnou vahou svých funkcí a svého mandátu postavilo za nápad vrátit tramvaje na Václavské náměstí v podélném směru.
Most - Technické muzeum bude jako jediné v Evropě vystavovat největší lokomotivu. Trefně se jí přezdívá Krokodýl.
Ein Gleisfünfeck oder Wendestern ist eine verschlungene Gleisfigur in Form eines Pentagramms, die zum Wenden von Schienenfahrzeugen, speziell Dampflokomotiven mit Schlepptender, dient. Es wurde insbesondere in Italien an Orten verwendet, wo man die Wartung von Drehscheiben als problematisch ansah. Aufbau Es besteht aus fünf Weichen (zwei davon zur Ein- und Ausfahrt), drei Kreuzungen und drei sternförmig angelegten Stumpfgleisen. Gegenüber einem Gleisdreieck, wie es insbesondere von amerikanischen Eisenbahnen zum Wenden bekannt ist, ist das Gleisfünfeck konstruktiv um zwei zusätzliche Weichen und drei Kreuzungen aufwändiger, beansprucht jedoch bei gegebenem Mindestradius der Gleisbögen deutlich weniger Grundfläche. Die Lokomotive wendet durch mehrfaches Vor- und Zurückstoßen, sog. Sägefahrten, wobei sie zunächst in ein äußeres, dann das innere und schließlich das andere äußere Stumpfgleis fährt, bevor sie gewendet den Stern zur anderen Seite hin verlässt. Das mehrfache, bei Dampflokomotiven aufwändige Umsteuern muss als betriebliches Hindernis gesehen werden (um gewendet wieder ins Ausgangsgleis zu gelangen…
The MOST DANGEROUS and EXTREME RAILWAYS in the World!! Compilation of Incredible Train Journeys!!
from https://www.youtube.com/watch?v=gV79eObat24
Historické fotografie z dob pravidelného parního provozu nám přibližují nezapomenutelnou atmosféru dávno zašlých časů největší slávy železnice v českém i dolnoslezském Podkrkonoší.
Railways were at the heart of logistics during the Second World War for the continental European powers and a comparative study of Soviet and German railway systems is vital to understanding the course of events of the war and how these limited strategic options for the leaders.
Estonia’s capital Tallinn is an interesting case study on free public transport.
Staré hlavní nádraží v Bělehradu, kdysi ústřední stanice celé Jugoslávie, po 135 letech zanikne. Všechny vlaky budou od července jezdit na nové nádraží, které se buduje od roku 1977, slavnostně otevřeno bylo předloni, a dokonce už je skoro hotové. Jmenuje se sice Beograd-Centar, ale od centra j...
▼ see more... ▼