Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 196 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169 Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/users/strajt9/svita.cz/web/kyselo/lib/sparrow.php on line 1169 severákova polívka

severákova polívka

asi zelňačka (mainly in czech)

(fork of http://severak.soup.io/)

slovodne 5.6.2017 23:41:34

dopis

takovej neskutečnej problém poslat dopis - jdu do Holešovic, tam čekám půl hodiny ve frontě aby mi prodali vadnou obálku a známku s nějakým broučkem. Jasně, Instituci budu zrovna posílat známku s broučkem. Pak v kanclu bojuju s obálkou, abych to nakonec vzdal.
Následovala hlavní pošta, kde jsem si bystře uvědomil, že do PostShopu vlastně pořadník nepotřebuju.
Pak následovala komedie zvaná psaní adresa a zalepování obálky. No, snad to odešlo. Příště bych to raději podal na přepážce, kdyby se na mě blbě nekoukali kvůli tomu že píšu zrovna na Instituci.

slovodne 4.6.2017 23:30:38

restart

Občas člověk potřebuje restart. Zabít všechny procesy a pustit celou mašinerii nanovo.
A tak jsem si po pátečně-sobotním mini-breakdownu dnes napsal papír, na který jsem vyjmenoval pár konkrétních věcí, které by bylo fajn udělat pro to, aby byl můj život víc k žití. Důležitá věc je, že se jedná o konkrétní věci v reálném světě. Toho virtuálního už bylo dost.

slovodne 2.6.2017 22:06:38

piána

Kde je hranice mezi únavou a depresí? Na co ještě stačí dovolená a na co už ne?
Tuto otázku jsem si v poledne položil a pak už jsem skoro nebyl schopen pracovat. Poslední hodinu jsem už jen poslouchal Laibach a sbíral podklady na výstavu o Mazutce.
Po práci jsem pak šel zkoumat pražská piána na ulici. Nejdřív na Masaryčku, kde jsem našel piáno které mělo tak polovinu klapek hluchých. Potom k Národnímu divadlu, kde je sice dobré piáno ale špatné okolí. Nejlepším piánem se ukázalo být to v Heroldových sadech blízko Krymské.
Potom jsem pospíchal na Vršovické nádraží, dále vlakem plným nějakých spratků co jeli na tábor za Davli a pak pěšky podél vody.
Uvažoval jsem o tom, že si koupím nějaké levné a přenosné klávesy z bazaru, abych se mohl učit na piáno. Vymýšlel jsem námět pro povídku, která by se odehrávala na vodě.
A přemýšlel jsem zda na mou náladu bude stačit jen dovolená nebo už ne.

slovodne 2.6.2017 00:02:50

Bohnice

protože jsem na dnešní procházce navštívil areál psychiatrické nemocnice v Bohnicích. Začali jsme ve Vojanových sadech, kde jsme se S. dělali společnost pávům. Jedna pávice si dokonce vlezla na vedlejší lavičku a holub se pro změnu tvářil, že si brzo sedne slečně na rameno.
Poté jsme pokračovali do Bohnic za lamou. Už výstup z autobusu na zastávce Odra stál za to. Zastávka vypadá jako kulisa z nějaké dystopie z východního bloku. Naopak areál léčebny příjemně překvapil - jedná se celkem klidné, překvapivě přístupné místo, kde večer zpívali ptáci. Na konci areálu je farma, kde mají koně, ovce, kozy a lamu. Prý tam byl i osel. Za farmou pak už následuje výhled do kraje za Prahou.
Mělo to takovou zvláštní pachuť, když jsem si uvědomil, že přesně takhle vypadá místo, kde bych chtěl bydlet - na čáře Prahy, na jedné straně paneláky a z druhé už výhled do kraje.

slovodne 1.6.2017 00:27:00

schizofrenie

je (slovo včerejšího dne), bo jsem si v knihovně vypůjčil dvě knížky o schizofrenii, abych si udělal přesnější představu. Knížky jsem zhltnul, představu jakous takous představu získal. Taky jsem poprvé přešel most Inteligence, pátral jsem po tom, zda se Chuchelský tunel propadl a začal jsem psát článek o Zachovalé Boženě.

slovodne 30.5.2017 19:46:02

bouřky

protože zase začala sezóna bouřek, dívek v šatech z krebdešínu, napuštěných bazenů a chození po stinné straně ulice.

slovodne 30.5.2017 00:18:13

opálení

(slovo včerejšího dne) sic mohlo být soud (který jsem poprvé v životě navštívil, byť v roli morální podpory) nebo ovce (jelikož jsem si tam na čekání vzal knihu Ovce vyšetřují), ale nakonec je to opálení.
Na Sázavě jsem si totiž nenamazal kolena opalovacím krémem a tak jsem si je dost brutálně spálil. Nikdy bych neřekl, že mě může tak vypnout taková blbost.
Ne, vážně nechápu jak někdo může chodit do solárka.

slovodne 30.5.2017 00:05:43

Sázava

(slovo předvčerejšího dne), bo je jsem jel s přáteli vodu.
Byla to idylka - krásný počasí, krásný holky, nikdo se nevyklopil na jezu, ani jsme se moc nesekali na kamenech.

slovodne 27.5.2017 23:36:45

anthropoid

protože dnes je tomu přesně 75 let. V Libni byla velká show, kterou jsem ovšem viděl jen na záznamu. Vypravěčem celé akce byl historik Padevět, jehož hlas jsem slyšel vlastně poprvé.

slovodne 27.5.2017 23:30:18

razítka

(slovo včerejšího dne), protože jsem byl na výstavě razítek nazvané Veselka a synové Život a dílo. Je to fajn pocit tykat si se všemi vystavujícími umělci.

slovodne 25.5.2017 11:16:39

procházka

(slovo včerejšího dne) v práci mi to střídavě nemyslelo a střídavě mě bolel zub. Bylo jasné, že potřebuju na vzduch.
Proto jsem se po nákupu vydal nejprve na přístavní dráhu, kde se mě nejdřív mladá romka a pak její starší společník ptali, zda náhodou nemám zapalovač.
Potom jsem čekal v Holešovicích na nádraží, pozoroval rychlíky, žabotlamy a kočku v areálu Prefy.
Pak jsem jel vlakem do Libně, kde mě v nádražní hale překvapila monumentální malba/mozaika, a následně přímým osobákem do Radotína. Tam mi krásně navázal autobus na Ybraslav, kde jsem den zakončil procházkou u řeky.

slovodne 23.5.2017 23:12:19

spravedlnost

některý dny si zaslouží dvě slova dne. Dnešek je jeden z nich.
Ráno sebrali (zničehonic) jednoho souseda a odpoledne pustili Kájínka. Zatímco Kajínek dává rozhovory, o tom kam odvezli souseda netušil ani jeho rodinný příslušník.

slovodne 23.5.2017 12:25:19

eponym

ascii blog dnes přinesl zápisek o monopolizaci slov v jazyce. Je ale nutné dodat, že se ve skutečnosti nejedná o záležitost marketingu (jak se pokud-správně-chápu domnívá K.), nýbrž o jazykový jev zvaný apelativizace, kdy se z obchodních názvů stávají podstatná jména. Takovým slovům se pak říká eponym.

Typickým příkladem je rolba. A to je ostatně taky slovo, odkud jsem se prokliknul na výše zmíněná cizí slova. Nemyslete si, že si je pamatuju.

slovodne 22.5.2017 21:33:16

bitcoin

bo je dnes bitcoin pizza day
Jinak jsem viděl balón nabírající výšku/nížku někde v sektoru Štěchovice, Hradišťko, Závist.

slovodne 21.5.2017 19:44:16

řepka

teda, já nikomu neberu dotace. Ať si klidně vysávaj evropský rozpočet, když je to baví..

Ale sakra, to musí za ty eura sázet takovej sajrajt? Člověk do toho vleze se psem, div se tam neudusí smradem z těch květů a pak když vyleze ven, tak je celej žlutej. Jo a ani osobní auta přes tu řepku není vidět, jak vydatně jí místní zemědělec hnojí.

slovodne 21.5.2017 19:41:02

klaustrofobie

(slovo včerejšího dne), protože jsem kromě Hvězdných příkopů, kde jsem četl povídku Věc zvaná domov, navštívil též Korso Krymská.

Teda řeknu vám, já tu ulici radši někdy odpoledne, když tam nikdo není. Tohle byla instantní klaustrofobie.

slovodne 14.5.2017 22:10:45

Přerov

i když je to slovo hned tří dní.

Pátku, kdy jsme přijeli po celkem hladké jízdě pozdě na večeři (a večeřeli tak jinde) a zmeškali jsme i ubytování (a museli přivolávat recepční).

Soboty, kdy jsme shlédli zahájení, čtyři pohádky, sjezd veteránů, prošli si město, vyslechli si seminář a nakonec jsme do noci zpívali s místními sokoly u ohně.

A neděle, kdy jsme úspěšně odehráli Zlou kozu přestože se koza během přestavby zamotala a pak mi zůstala klika od opony v ruce. Při návratu domů pak následoval neplánovaný výlet do horního Posázaví, protože na dálnici byla nějaká bouračka.

slovodne 11.5.2017 23:38:28

centrála

kde jsem měl další bojovou poradu v rámci mého občanského aktivismu

slovodne 11.5.2017 11:28:31

vízum

(slovo včerejšího dne) nikdy jsem nejel nikam, kam bych potřeboval vízum. Večer jsem uvažoval o tom, zda by bylo možné se do jedné takové země podívat. Zatím to vypadá, že bych nejdřív musel vyloupit banku, abych měl na letenky a všechny poplatky.

slovodne 10.5.2017 11:29:31

aktivista

(slovo včerejšího dne), bo občanský aktivista ze mě asi nebude, ale je hodně zajímavé je sledovat při práci

slovodne 9.5.2017 09:53:59

Déšť

(slovo včerejšího dne), bo jsem při čekání na zastávce u Kiliána stihnul promoknout během deseti minut deště. V autobuse jsem sice uschnul, ale možnost přeháňky mě odradila od toho, abych se slečnou S. navštívil minizoo a tak jsme se věnovali náhradnímu programu zahrnujícímu čaj v jejím bytě a návštěvu Hostivařské přehrady.
Nakonec jsem u B. viděl film Ghost in the shell, ve kterém také stále pršelo.

slovodne 7.5.2017 22:42:35

Okno

po alkoholu jsem nikdy neměl okno. Až doposud, nebo alespoň tak jsem si to dnes v pět ráno myslel, když jsem se probudil po flámu v M.Ch..
Je to zvláštní pocit, když se vám zdá jak o tom "El Barto" Simpson utíká v Kamenném Přívoze před spravedlností zastoupenou místním šerifem a pak najednou koukáte na strop a hlavou vám vrtá, proč si nepamatujete, kdy jste šli spát.
Nakonec jsem si poskládal dohromady a alkohol v tom byl nevinně. Po sledování filmu Big Lebowski jsem začal poklimbávat u parodie Harry Proper a pravděpodobně jsem usnul jako špalek. A to mi pak potvrdili i ostatní účastníci mejdanu.

slovodne 6.5.2017 00:03:55

Ricky

(slovo včerejšího dne) včera v IKEI koupený a dneska darovaný plyšový kocour.

slovodne 3.5.2017 22:42:44

Stromovka

kde jsem se dnes večer procházel se slečnou S. a o které tato slečna řekla, že je to Cpt. Obvious-style name for park

slovodne 3.5.2017 10:33:51

rozmarýn

je slovo včerejšího dne, protože se naše firma vrátila zpátky do Holešovic, dokonce do budovy kde jsme už byli.
Ústřední archiv v celé své ošklivosti je zpět.

slovodne 1.5.2017 00:40:04

foukací harmonika

slovo včerejšího dne je foukací harmonika. Takovej klarinet pro chudý. Nikdy by mě nenapadlo, že je taková zábava na to hrát.

slovodne 29.4.2017 23:55:50

bouračka

Tolik věcí v jednom dni! Nejdřív jsme nám ujel vlak. Naštěstí nás ze Strančic odvezl Ondřej, byť to bylo už za hranicí kapacity jeho auta (já, Madla, Aňa, Sofie a Marek). Pak jsme zkoušeli na odpolední představení, shlédli Neposlušná kůzlátka v podání souboru Buchty a loutky. Odpoledne jsem pak odehráli Perníkovou chaloupku, chvíli poseděli na loutkárně a pak jsme se vraceli domů. Při čekání na Smíchově jsme pak viděli hodně divného člověka - pořád ukazoval všem kolem stojícím lidem noviny se článkem "Zrádci si nepřáli milost", potom ťukal na billboard Plachta restaurantu (a ukazoval mu noviny) a nakonec ťukal na lavičku na protější straně a opět všem ukazoval noviny. Nakonec jsme asi hodinu a kus stáli před dopravní nehodou v zatáčce mezi mostem a nádražím v Měchenicích. Bylo to velký - dvě auta v sobě, jedno v příkopu. Přijeli dvě sanitky, hasiči a nakonec policisté.

slovodne 28.4.2017 09:31:56

stěhování

už od rána se tu balí krabice. Dnes naposledy pracuju v Karlíně a od úterý už v Holešovicích.

slovodne 27.4.2017 23:37:11

tatín

je to dnes přesně před rokem

slovodne 27.4.2017 00:40:10

mazutka

(slovo včerejšího dne) - už od rána se mi chtělo spát. Abych vůbec večer mohl fungovat, dal jsem si po práci procházku po vrchu Vítkově, na jeho západní straně zakončenou fotografováním vlaků vyjíždějících z tunelů. Potom jsem šel na poradu, kde se řešilo jak to zpytlíkovat, aby se podařilo zabránit zbourání mazutové výtopny na Invalidovně. Stay tuned.