JAK MI TO NEULEHČUJE PETR PAVEL
Jak už napsalo několik lidí, prezidentské volby budou (jako již tradičně) o volbě menšího zla. Jenže jednotliví kandidáti mi to FAKT neulehčujou, proto jsem se rozhodl popsat čím, aby se z toho mohli poučit. Prvním na řadě je Petr Pavel.
YouTube si totiž z nějakého důvodu řekl, že bych měl volit Petra Pavla a tak mi přibližně před každým pátým videem cpe jeho reklamy. Chci si pustit japonský City Pop z osmdesátek a místo toho zní: "Petr Pavel není jen válečný hrdina ale i...", chci si pustit video o nějakých starých počítačích z východního bloku a místo toho mi Zdeněk Svěrák vysvětluje, že je Pavel i dobrej diplomat. Tyvole! Mě to fakt nezajímá!
Nevím, jestli na mě jenom zacílili nebo dostali nějakou množstevní slevu na reklamy, ale zobrazuje se mi to přibližně stejně často jako Honza z Inicia nebo "byl jedním z nejlepších inženýrů společnosti Google" nechvalně proslulého kryptoscammera "Vasya Dimitrov 1966". A štve mě to přibližně stejně. Už jsem doslova použil jednu Pavlovu reklamu jako základ pro parodii (viz v komentářích níže).
Pavlovy reklamy jsou dost kýčovitý, hrajou na emoce a snaží se zvyšovat si důvěryhodnost použitím celebrit. Nevím jak to působí na Průměrného Spotřebitele, ale na mě to působí přesně naopak, než to Zadavatel chce. To je na tom totiž ta nejvíc paradoxní věc - reklama mi vnucuje názory, které už v podstatě mám, ale tím vnucováním mi je vlastně znechucuje.
Týpek se podílel na záchraně zablokované francouzské jednotky před naštvanými Srby a Chorvaty během války v Jugoslávii? Respekt, dobrá práce! Čtyři roky dělal druhýho největšího hlavouna v NATO? Fajn, aspoň umí pořádně anglicky a má zkušenosti s jednáním na nejvyšší mezinárodní úrovni, což je vlastně přesně to, co bych od prezidenta tak nějak očekával. Zdolá horolezeckou stěnu poslepu za jednu minutu a s prstem v nose? Výborně, taky bych chtěl mít v jeho věku takovou fyzičku!
Ale ty reklamy... Političtí marketéři si totiž zjevně myslí, že Průměrnej Spotřebitel je úplnej pitomec, co si nedokáže nic vygooglit, nechá se zmanipulovat dramatickým hudebním podkresem a dá na to, co mu v televizi řekně Zdeněk Svěrák nebo nějaká jiná celebrita. Do toho přidejte ještě naprostej cringefest, který předvádí boomer twitter pod hashtagem teamflanel a dílo zkázy je pak dokonáno.
Nicméně, je nutné podotknout, že podobně se do nohy kampaní střílí i ostatní kandidáti. Kromě Janečka teda - tomu totiž reklamy zjevně dodávali nějací surrealisti.
(zveřejněno 9. ledna)