(slavík)
Ještě k tý Janečkově parodii na slavnou 1984 reklamu Applu: fór je v tom, že Janečkova verze vlastně moc nedává smysl. U Applu to byl (s patřičnou Jobsovou dávkou velikášství) zdvižený prostředníček směrem k IBM. To je firma, která už desítky let před toutou reklamou byla ztělesněním korporátu nejkorporátnějšího, který dodával sálové počítače vládě, armádě a bankám a účtoval si za to řádné peníze. Takový ten korporát, který ví líp než vy sami, co máte chtít.
(Ironie osudu je, že se Apple stal časem sám taky takovým korporátem...)
Nicméně u Janečka to nedává smysl. Zlatý slavík je soutěž popová, tudíž z povahy věci výsledky budou mainstreamové. Chceš rozbít monopol? Ale čeho? Toho co hrajou v rádiu? To jaksi nejde, když výsledky ankety jsou na základě toho, co už populární je...
Pak je tu samozřejmě druhá možnost interpretace a to je si zavzpomínat na zákaz hodin zpěvu z první, druhý nebo bůhvíkolikátý vlny. Pak to (i v souvislosti s Janečkovým projevem) začne dávat smysl, dokonce až moc na můj vkus...